Nasza szkoła rozpoczęła w tym roku realizację dwuletniego projektu partnerskiego w ramach europejskiego programu ComeniusUczenie się przez całe życie.

Tytuł projektu to „European Superheroes” – Europejscy Superbohaterowie.

Projekt realizujemy wspólnie ze szkołami z:

Rumunii, Hiszpanii, Turcji, Grecji, Litwy, Czech i Finlandii.

Link do strony projektu   http://europeansuperheroes.wordpress.com

Główne cele projektu to:

 Dla uczniów:

1. Rozwijanie pozytywnego moralnie, etycznie i społecznie nastawienia poprzez odkrywanie historii, legend i bajek o bohaterach krajów uczestniczących w projekcie.

2. Rozwijanie świadomości dotyczącej przyszłego dorosłego życia w Unii Europejskiej otwartej na dialog międzykulturowy.

3. Rozwijanie i poszerzanie horyzontów kulturowych oraz rozbudzanie świadomości europejskiego dziedzictwa kulturowego.

4. Zwiększanie motywacji do nauki poprzez atrakcyjne działania interdyscyplinarne i dodatkowe aktywności dotyczące projektu

5. Motywowanie do uczenia się języków obcych poprzez komunikację listową, mailową i grupy społecznościowe oraz poprzez bezpośrednie spotkania podczas mobilności.

6. Rozwijanie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnych oraz uświadomienia znaczenia Internetu i komputerów w edukacji poprzez użycie ich do poszukiwania wiadomości dotyczących historii, tradycji i religii, umieszczanie danych i produktów na stronie internetowej projektu pod nadzorem nauczyciela.

7. Przeciwdziałanie analfabetyzmowi poprzez czytanie historycznych podań i legend, mitów i bajek samodzielnie lub jako akcji czytania młodszym dzieciom przez starszych uczniów

8. Rozwijanie kreatywności i dążenie do ustawicznego kształcenia poprzez tworzenie dokumentacji i badań na temat bohaterów związanych z krajem i regionem i poprzez odgrywanie dram i tworzenie kostiumów

Promowanie równości szans, rozwijanie tolerancji i przeciwdziałanie rasizmowi udział w działaniach charytatywnych i udział we wszystkich działaniach projektu (również mobilności).

 

Dla nauczycieli:

1. Rozwijanie umiejętności pedagogicznych poprzez dzielenie się wiedzą o metodach nauczania i porównywanie systemów edukacji krajów szkół partnerskich.

2. Wzmocnienie i rozwijanie ducha grupowej współpracy poprzez branie odpowiedzialności za działania projektu i pracę w grupach .

Stymulowanie umiejętności językowych i związanych z technologią informacyjną poprzez komunikowanie się z nauczycielami-partnerami w przebiegu projektu i międzynarodowych spotkań.

 

Dla szkoły:

1. Wzbogacanie strategii edukacyjnych i proponowanie atrakcyjnych interdyscyplinarnych zajęć podczas i po zakończeniu współpracy

2. Wzmocnienie związków szkoła - rodzice - lokalna społeczność i poprawianie wizerunku szkoły.

 

Regulamin udziału w projekcie COMENIUS

i wyjazdów uczniów.

 

UDZIAŁ W PROJEKCIE

 

W projekcie mogą uczestniczyć uczennice i uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 202   im. Jana Pawła II w Łodzi.


1. Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy:

a) wspólnie z opiekunem projektu omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu, podziału zadań w zespole;
b) zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem;
c) rzetelne i terminowe wypełniane obowiązków wynikających z prac przydzielonych
w harmonogramie;
d) współpracowanie z opiekunem projektu i uczniami wchodzącymi w skład zespołu projektowego;  e) publiczna prezentacja projektu po jego zakończeniu w terminie uzgodnionym z opiekunem projektu.

 

KRYTERIA KWALIFIKACJI UCZNIÓW
NA SPOTKANIA Z PARTNERAMI
W RAMACH PROJEKTU COMENIUS

 

Ze względu na niewielką ilość uczniów, którzy mogą uczestniczyć w tych wyjazdach traktowane są one jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.

 

1. Stopień zaangażowania uczniów w wykonywanie zadań dotyczących projektu.

a. Wzorowe lub bardzo dobre zachowanie i bardzo dobre wyniki w nauce.

b. Komunikatywny stopień znajomości języka angielskiego.

c. Deklaracja przyjęcia gościa z zagranicy.

d. W szczególnych przypadkach, gdy uczeń nie może przyjąć gościa z zagranicy, zobowiązuje się pomóc w zaopiekowaniu się nim.

e. Szeroko pojęte osobiste predyspozycje, jakie będą przydatne podczas zajęć w trakcie pobytu za granicą, np. komunikatywność.

f. Obecność na spotkaniach.

g. Aktywny udział w pracach projektowych.

h. Przestrzeganie terminu realizacji zadań.

 

2. Wyboru uczniów do wyjazdu dokonuje zespół rekrutacyjny, składający się co najmniej z 3 osób: z przedstawiciela Dyrekcji szkoły, koordynatora oraz jednego z nauczycieli, który jest zaangażowany w wykonanie danego zadania.

3. Jeżeli liczba uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy ilość uczestników mogących wziąć udział w wyjeździe, zostanie utworzona grupa rezerwowa.

4. W przypadku, gdy wystąpi problem z wyłonieniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów biorących udział w projekcie.

5. Jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej.

6. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu bez uzasadnionej przyczyny, koszty wynikające z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.) ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.

7. W razie nie przyjęcia gościa z zagranicy rodzic/opiekun prawny ucznia poniesie wszelkie koszty związane z pobytem tego gościa (zakwaterowanie, wyżywienie, komunikacja, wycieczki itp.)

8. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

9. Opiekunowie projektu nie odpowiadają za zmiany wynikające z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.

 

ZASADY UCZESTNICTWA W WYJAZDACH (MOBILNOŚCI)

 

1. Aby uczeń mógł wziąć udział w wyjeździe konieczna jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych w formie pisemnej.

2. Uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów (zgoda rodziców, zgoda na udzielenie pomocy medycznej, karta informacyjna w formie elektronicznej, dane do kontaktu telefonicznego i elektronicznego z uczniem i jego rodzicami/opiekunami itp.) w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe.

3. Właściwe przygotowanie się do wyjazdu dotyczy każdego ucznia biorącego w nim udział; wiąże się to z kwestią zgromadzenia kompletu dokumentów, odpowiedniego ubioru, obuwia, itp.

4. Uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów w tym stałego kontaktu elektronicznego.

5. W przypadku przebywania w domu rodziny goszczącej uczestnik wyjazdu jest zobowiązany przestrzegać zasad ustalonych przez gospodarzy.

6. Każdy uczestnik podlega bezwzględnie następującym zakazom:

a. Zakaz samodzielnego oddalania się od grupy.

b. Zakaz stosowania używek w jakiejkolwiek postaci.

7. Uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia.

8. Uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego, itp.

9. Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.

10. Obowiązkiem każdego uczestnika wyjazdu jest kulturalne zachowanie, dbanie o dobre imię szkoły i kraju. Uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.

11. W przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony z dalszego udziału w projekcie, jego ocena z zachowania ulegnie obniżeniu oraz zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły.

12. Jeżeli uczestnik wyjazdu wyrządzi szkody, to odpowiedzialność finansową poniosą rodzice/opiekunowie prawni.

13. Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe.

14. Przyjęcie ucznia ze szkoły partnerskiej nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się do wyjazdu.

15. Uczestnicy wyjazdu podlegają regulaminowi od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.

2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.

3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz na stronie internetowej szkoły.

 

 

 

Comenius 
2013-2015r.